پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215773
در شبي که عادل دست مافيا را روکرد بيرانوندبرنامه 90 را ترکاند
تاریخ انتشار : 1395/05/12 11:15:04
نمایش : 1829
دروازه‌بان پرسپوليس در نظرسنجي برنامه 90 بيشترين آراء را به خود اختصاص داد و عنوان بهترين خريد نقل و انتقالات ليگ شانزدهم را به دست آورد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، هجدهمين فصل برنامه 90 از ساعت 22:55 دوشنبه شب با اجراي عادل فردوسي‌پور در فضاي جديدي از استوديو اين برنامه شروع شد که دکور آن مورد انتقاد گسترده مردم در شبکه‌هاي اجتماعي قرار گرفت.

 

در اين برنامه بازي‌هاي هفته اول و کارشناسي داوري آن انجام شد؛ مهدي تاج از مراحل لغو قرارداد با جيووا که مي‌خواست البسه تيم ملي را تامين کند خبر داد و پشت پرده حضور اين برند در باشگاه‌هاي ايران نيز در بخش دوربين مخفي به نمايش درآمد که جالب توجه بود.

 

نظرسنجي

 

* سوال برنامه 90 راجع به انتخاب بهترين نقل و انتقال فصل بود که لوسيانو ادينيو، عليرضا بيرانوند، آندرانيک تيموريان، احسان حاج‌صفي، سيد جلال حسيني، فرناندو دخسوس، بختيار رحماني و کاوه رضايي جزء گزينه‌هاي آن بودند.

 

 

* رفت و برگشت نامشخص مهدي طارمي و رامين رضائيان به ريزه اسپور ترکيه و فحاشي زيادي که در شبکه‌هاي اجتماعي به اين دو بازيکن شده بود يکي از گزارش‌هاي اوليه برنامه 90 بود.

 

* ترين‌هاي هفته اول

 

در بخش ترين‌هاي ليگ برتر حرکات تکنيکيِ مهرداد محمدي، احسان پهلوان، اميد نورافکن، دايوش شجاعيان، وحيد اميري، محمد ابراهيمي، معين عباسيان، عباس بوعذار، حسن بيت‌سعيد، حميدرضا علي‌عسگري، کريم اسلامي، کاوه رضايي، ارسلان مطهري، رحيم زهيوي و علي قلي‌زاده پخش شد. کار تيمي هفته اول به تراکتورسازي اختصاص يافت. ميلاد بدرقه مقابل ماشين سازي در بازي اول ليگ بهترين موقعيت هفته را از دست داد. بهترين پاس گل هفته اول توسط پيام صادقيان به سامان نريمان‌جهان داده شد. حامد لک مقابل صنعت نفت آبادان بهترين مهار هفته را داشت. محمدرضا عباسي در بازي سياه جامگان گل برتر هفته را به ثمر رساند

آموزش داوري

 

محمدرضا ميثاقي در نخستين گزارش اين برنامه سراغ مسعود مرادي داور پيشکسوت بين‌المللي کشور رفته و پيرامون مسائل مختلف داوري از جمله نحوه گرفتن خطا، کارت دادن، اعلام پنالتي، توقف بازي و ... داد.

 

* کارشناسي داوري بازي استقلال- نفت تهران

 

 

در دقيقه 40 حسيني براي دفع توپ خارج نمي شود و مهاجم نفت را مي‌زند که يک پنالتي بايد به سود نفت اعلام مي‌شد.

برخورد قاضي و مگويان در دقيقه 73 بزرگ‌نمايي مهاجم نفت بوده و ادامه بازي درست است.

 

* کارشناسي داوري سپاهان- پديده

 

مهرداد محمدي در برخورد با مدافع پديده بزرگ‌نمايي داشته و برخوردشان در محوطه جريمه پنالتي نبود.

گرفتن توپِ محمدي توسط احمدي خطاي پنالتي نبود.

 

* کارشناسي داوري فولاد- ماشين سازي

 

پنالتيِ اعلام شده به سود فولاد درست بود و اخطار براي مدافع ماشين سازي صحيح است.

 

* کارشناسي تراکتورسازي- استقلال خوزستان

 

فاصله فنس‌هاي ورزشگاه و تماشاگران تا زمين مسابقه کم بوده و بايد تدابير بهتري انديشيده مي‌شد.

تکل سروش رفيعي در ميانه زمين اخطار داشت.

پنالتيِ اعلام شده براي استقلال خوزستان درست بود.

 

* کارشناسي سايپا- پرسپوليس

 

خطاي فرشاد احمدزاده روي ابراهيم صادقي شدت زيادي داشت و بايد کارت قرمز داده مي‌شد که اين کار صورت نگرفت.

 

* کارشناسي پديده- سياه جامگان

 

پنالتي‌اي که به سود سياه جامگان و روي علي‌عسگري اعلام شد صحيح بود و ابوالحسن جعفري خطا کرد.

 

* کارشناسي پيکان- صباي قم

 

برخورد توپ به دست بهادري و پنالتي براي پيکان از ديد فنايي درست بود.

کريم اسلامي بزرگ‌نمايي کرد و پنالتي براي صبا نبايد گرفته مي‌شد.

 

* کارشناسي استقلال خوزستان- استقلال تهران

 

سانتر خسرو حيدري پيش از اينکه به علي قرباني در محوطه جريمه برسد توسط مدافع استقلال خوزستان دور شد و داور به درستي پنالتي نگرفت.

 

* در ادامه گزارشي از وضعيت البسه تيم ملي و انتقادهاي زيادي که از آن مي‌شود، پخش شد که در آن آمده بود علاوه بر کيفيت پايين آنها، جيووا پنج برابر بيشتر مبلغ پيراهن، از تيم‌ها پول دريافت مي‌کند.

 

 

* دوربين مخفي!

 

خبرنگار نود با دوربين مخفي سراغ نماينده جيووا در ايران رفت و طي گفت‌وگويي که با او انجام داد، آن شخص اعلام کرد پرسپوليس و ديگر باشگاه‌ها الزام است تا پايان قراردادشان با آنها همکاري داشته باشند؛ نماينده جيووا در تصاويري که پخش شد به پشت پرده‌هاي حضورشان در ايران و رابط‌هايي که در فوتبال کشور وجود دارد اشاره کرد. نماينده جيووا در اين گفت و گو به طرز عجيبي اعلام کرد امروز پيراهن پرسپوليس رونمايي مي شود!

 

* ستارگان سابق لاليگا و ياران نکونام؛ 4 شهريور در تهران

 

ستارگان سابق لاليگا در اقدامي جالب تصميم گرفتند بازي خداحافظي براي جواد نکونام ترتيب دهدند. کريستين کارمبئو، فرناندو مورينتس، اريک آبيدال، گايزکا منديتا و فرناندو ساندز در ويدئويي اعلام کردند روز چهارم شهريورماه به تهران مي‌آيند و اميدوار هستند مردم ايران استقبال خوبي از مسابقه ستارگان سابق لاليگا و ياران نکونام به عمل آورند.

 

تاج: پيراهن جيووا 23 اشکال دارد!

 

مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال ايران در مورد انتقادات به البسه تيم ملي گفت: قراردادي سه ساله با جيووا بستيم که البسه تيم اول فوتبال بزرگسالان را رايگان دهد و ديگر تيم‌هاي ملي را با 90 درصد تخفيف ارائه کند. قيمت‌هاي آنها بسيار بالا است و من هم معتقد هستم که جيووا مي‌تواند با همان 10 درصد پولي که از ما مي‌گيرد هزينه‌هايشان را تامين کنند.

 

او ادامه داد: کي‌روش و بازيکنان تيم ملي 23 مورد ايراد به پيراهن تيم ملي گرفتند. قرارداد ما با جيووا اينگونه بود که البسه در بازي‌هاي سرد و مرطوب، گرم و مرطوب، گرم و خشک و سرد و خشک کيفيت داشته باشد اما اينگونه نبود؛ براي مثال يک ليوان آب روي پيراهن جيووا ريختيم که آن را زرد رنگ کرد و براي ما عجيب بود! اين ايرادها را به جيووا گفتيم.

 

تاج خاطرنشان کرد: تمام ايرادات به پيراهن تيم ملي وجود دارد. جلسات متعددي با بردبار که شريک ايتاليايي جيووا در ايران هست برگزار کرديم که 23 مورد اشکال را به او گفتيم و اعلام کرديم اگر رفع نشود تصميم ديگري مي‌گيريم.

 

رئيس فدراسيون فوتبال ايران با اشاره به دريافتي‌شان از جيووا گفت: آنها 50 هزار دلار به فدراسيون فوتبال دادند و بيش از يک ميليون دلار هم چک دريافت شده است اما با اين حال گفته بوديم اگر ايرادات ما و کادر فني تيم ملي رفع نشود، اقدام ديگري خواهيم کرد. گفته بوديم پيراهن تيم ملي خنک کننده داشته باشد در حالي که اصلا اينطور نيست.

 

او يادآور شد: با شرکت آديداس صحبت‌هايي کرديم و آنها پيشنهادات يک ميليون دلاري دادند که براي تا اين اندازه لباس رايگان دهيم ولي بايد يک ميليون دلار هم لباس بخريد.

 

تاج در خصوص توليد لباس جيووا در تهران و شيراز گفت: اينطور هم هست اما برخي از لباس‌ها را نيز از گمرک تحويل گرفتيم. من اين قرارداد را با جيووا نبستم و منتقد آن هستم ولي ما مدعي هستيم مي‌توانيم آن را فسخ کنيم. مراحل قانوني فسخ انجام شده و نگراني براي تامين پيراهن‌هاي تيم ملي نداريم. قرار است با کادر فني تيم ملي نيز به نتايجي دست پيدا کنيم.

 

او در پاسخ به اين سوال که براي بازي با قطر چه تصميمي گرفته شده است، اذعان کرد: حتما جيووا نمي‌تواند پيراهن تيم ملي را براي بازي با قطر تامين کند و خودمان پيراهن مناسب تامين مي‌کنيم.

 

تاج ابراز کرد: اگر جيووا همه 23 اشکال را بتواند رفع کند و بهترين کيفيت را به ما بدهد همکاري مي‌کنيم. کيفيت، دوخت، برند و وضعيت خنک کننده لباس اهميت دارد که بايد اصلاح شود. من به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال مي‌گويم وقتي به اين قرارداد وارد شديم با بازيکنان و کادر فني تيم ملي جلسه داشتيم که جمع بندي ما اين بود که جيووا کيفيت لازم را ندارد. نگراني پيراهن تيم ملي براي بازي مقابل قطر و سه مسابقه مقدماتي جام جهاني وجود نداشته باشد.

 

او در خصوص عدم تغيير در کميته بازاريابي و اقتصادي فدراسيون گفت: رئيس کميته بازاريابي مهندس عابديني شده ولي کادر جديد هنوز اعلام نشده است.

 

* دفاعيات نماينده برند پيراهن استقلال

 

 

براري نماينده شرکت لينينگ در ايران در مورد انتقادات به پيراهن استقلال در بازي‌هاي ليگ برتر گفت: الان اسپانسر کاروان ايران در المپيک هستيم و سال گذشته البسه داوران را داديم. لباس اول استقلال و اردوي اين تيم در ارمنستان ارسال شد سايز اروپايي بود.

 

او ادامه داد: الان لباس چهار هفته اول داده شده ولي بعد از آن پيراهن‌هايي که شايسته استقلال را داشته باشد خواهيم داد. لباس استقلال در هفته اول سايز آسيايي بود. سه سانت اختلاف وجود داشت که خياط پايين تمام آنها را پارچه سفيد زد!

 

نماينده لينينگ در ايران گفت: آقاي منصوريان کيفيت البسه ما را تاييد کرده و براي اتفاقات بازي اول عذرخواهي مي کنيم.

 

 

 

 

* ترين‌هاي هفته دوم

 

مهدي مهدي‌پور، بختيار رحماني، رضا درويشي، محمدصادق باراني، علي قلي‌زاده، داريوش شجاعيان، مجتبي ممشلي، رحيم زهيوي، ايوب کلانتري، اميد جهانبخشي، ارسلان مطهري، محمد ابراهيمي، حامد پاکدل بازيکناني بودند که برترين حرکات تکنيکي را در دومين مسابقه فصل داشتند. عنوان کار تيمي هفته به ذوب‌آهن رسيد. آرش برهاني مقابل صبا بهترين فرصت گلزني را هدر داد. پاس گل هفته به خسرو حيدري برابر استقلال خوزستان اختصاص يافت. مهرداد طهماسبي با واکنش فوق العاده در بازي پرسپوليس مهر برتر هفته را داشت و در نهايت مهدي ترابي بهترين گل هفته را زد.

 

* کنعاني: قضيه شکايت پرسپوليس حل شد

 

 

محمدحسين کنعاني‌زادگان در مورد قضيه شکايت باشگاه پرسپوليس گفت: قراردادم با پرسپوليس تمام شده بود ولي بعد از قراردادم با استقلال آنها 400 ميليون خواستند ولي با مستنداتي که به کميته انضباطي ارائه داديم اين موضوع حل شد.

 

* فعاني: تاج مثل تيم ملي به داوران نگاه کند

 

عليرضا فغاني در مورد حضورش در المپيک ريو گفت: خوشبختانه در کلاس مربوطه شرکت کرديم و در تست‌هاي بدني و کتبي عملکرد خوبي داشتيم. اميدواريم آقاي تاج و ديگران مثل تيم ملي به تيم‌هاي داوران نيز نگاه ويژه داشته باشند.

 

* حواشي بازي استقلال خوزستان- استقلال تهران

 

سرپرست استقلال خوزستان در مورد اختلافات با ليدرها و نيامدن تماشاگران گفت: ما با کسي اختلافي نداريم. اگر کسي با ما مشکلي دارد مطمئنا به خاطر مسائل مالي است.

 

مهدي مومني با اشاره به دوران بدي که در استقلال تهران داشت و بازگشت به استقلال خوزستان اظهار کرد: گذشته ها گذشته و به پيشرفت خود فکر مي‌کنم. ناراحت اتفاقات فصل قبل نيستم.

 

بيت‌سعيد: مي‌دانستيم بازي سختي داريم ولي به لطف خدا و حمايت تماشاگران موفق به پيروزي شديم.

 

پورقاز: آرزوي هر بازيکني است در استقلال بازي کند ولي انتخاب من آگاهانه بود و از آن رضايت دارم.

 

 

* کنفرانس مربيان استقلال خوزستان- استقلال تهران

 

 

منصوريان: قبل و بعد از گل اول مي‌توانستيم به گل برسيم. به آينده و مسير تيممان اطمينان دارم که به موفقيت مي‌رسيم.

 

پورموسوي: خدا را شکر به پيروزي رسيديم. بازيکنان تمام وجودشان را مي‌گذارند تا به پيروزي برسيم و به همه آنها تبريک مي‌گويم.

 

* بخش آناليز برنامه 90 به علت شروع بد استقلال در فصل جديد پرداخت که عواملي مثل ضعف بدني، شرايط پر استرس بازيکنان و کادر فني، فاصله خطوط اين تيم در نقاط مختلف زمين و ... جزء آنها بود.

 

* حواشي بازي پيکان- صبا

 

 

هاراپتيان: اصلا برخوردي با مهاجم صبا نداشتم. او داد زد و داور پنالتي گرفت.

 

اسلامي: 100 درصد پنالتي بود. ابتدا خطا نبود ولي وقتي به زمين افتادم من را متوقف کرد.

* کنفرانس مربيان پيکان- صبا

 

مرفاوي: با توجه به شرايط تيم مجبور هستيم به اين سبک بازي کنيم. برنامه ما کوتاه مدت و بعد از هفته چهارم است که اميدوارم تا آن زمان نتايج خوبي بگيريم.

 

جلالي: وقتي مي توانيم يک طرفه بازي کنيم نشانگر تيم خوب ما است ولي وقتي گل نمي زنيم يعني مشکلاتي وجود دارد که بايد آن را برطرف کنيم.

 

* مصاحبه مربيان ذوب‌آهن- پيکان

 

گل‌محمدي: عملکرد قابل قبولي ارائه کرديم. ارسال‌هاي خوبي داشتيم و به گل رسيديم. نيمه دوم موقعيت هاي زيادي داشتيم ولي متاسفانه بهره لازم را نبرديم.

 

فرکي: تا ضربه ايستگاهي ذوب آهن که گل شد به 3 امتياز رسيده بوديم ولي متاسفانه آن را از دست داديم. به هر حال هدف ما رفتن با دست پُر بود که يک امتياز را ذخيره مي‌کنيم.

 

* در بخش لژيونرهاي فوتبال ايران پيوستن رضا قوچان‌نژاد به هيرونوين و بازي‌هاي براي اين تيم بررسي شد؛ ضمن اينکه عملکرد درخشان سعيد عزت‌اللهي و سردار آزمون در تيم روستوف و بازي‌هايشان در پلي‌آف ليگ قهرمانان اروپا مورد ارزيابي قرار گرفت.

 

* کنفرانس مربيان گسترش فولاد- ماشين سازي

 

کمالوند: مشکل بدني و خط حمله داريم که بايد برطرف کنيم.

 

خطيبي: مي‌توانستيم دو، سه گل در نيمه اول بزنيم و کار را تمام کنيم. اجازه حمله نداديم و عملکردمان خوب بود.

 

* ظرفيت ورزشگاه آزادي مشخص شد

 

طباطبايي مدير مجموعه ورزشي آزادي در مورد صندلي گذاري ورزشگاه آزادي گفت: حدود يک ماه و نيم قبل صندلي‌گذاري در ورزشگاه آزادي آغاز شد و به لطف خدا پيشرفت کار تا به امروز مطلوب بود و حمايت‌هاي خوبي صورت گرفته است. عمليات صندلي گذاري حدود 30 هزار صندلي تاکنون انجام شده است.

 

او ادامه داد: براي مسابقات مقدماتي جام جهاني الزام بود طبقه دوم صندلي‌دار شود که آن را ايجاد کرديم و فکر مي‌کنم عمليات صندلي گذاري طبقه دوم ورزشگاه آزادي تا پايان مردادماه به پايان برسد.

 

طباطبايي اضافه کرد: 43 هزار و 616 صندلي در طبقه دوم نصب خواهد شد و تا بازي تيم ملي عملياتي مي‌شود که مجموع صندلي‌هاي ورزشگاه را طبق نقشه طراحي شده به 78 هزار و 116 مي‌رساند.

 

* حواشي بازي پرسپوليس- فولاد

 

عاليشاه در مورد صحنه مشکوک به گلي که زد، گفت: ديدم پاي دروازه بان در گل بود. نمي دانم چرا داور براي ما گل نگرفت.

 

اميري: 90 دقيقه در محوطه جريمه حريف بوديم اما توپ‌ها گل نشد. بايد خودمان را براي ديگر مسابقات به ويژه بازي هاي خانگي آماده کنيم.

 

* کنفرانس خبري پرسپوليس- فولاد

 

سعداوي: پرسپوليس در ضد حمله آسيب پذير بود که اين هدف را دنبال مي کرديم و گل را به ثمر رسانديم و علاوه بر آن موقعيت داشتيم. البته از اين غافل نبوديم که پرسپوليس مربي، بازيکنان و تماشاگران بزرگي دارد.

 

برانکو: ضربه عاليشاه گل بود. به غير از آن شانس هاي زيادي براي گلزني به ويژه در نيمه دوم داشتيم اما متاسفانه اتفاقات فصل گذشته و از دست دادن موقعيت‌ها تکرار شد.

 

* کارشناسي داوري گسترش فولاد- ماشين سازي

 

يک پنالتي براي ماشين سازي گرفته نشد و خطاي شجاعيان روي نريمان جهان را ترکي نديد.

 

اخراج پاکدل از زمين درست بود.

 

گلي که ماشين سازي به ثمر رساند درست بود و به عقيده فنايي کارشناس برنامه 90 داور به طرز وحشتناکي آفسايد اعلام کرد.

 

* کارشناسي داوري پرسپوليس- فولاد

 

وحيد اميري در محوطه جريمه توسط مهرداد طهماسبي متوقف شد و بايد يک پنالتي براي پرسپوليس اعلام مي‌شد و علاوه بر آن داور، دروازه‌بان فولاد را از زمين اخراج مي‌کرد که اين اتفاق نيافتاد.

 

ضربه عاليشاه گل نشده بود و کمک داور بهترين تصميم را در اين لحظه مي‌گرفت.

 

مهدي طارمي دايوينگ کرد و اخطار به او درست بود.

 

* کنفرانس مربيان نفت تهران- سپاهان

 

 

دايي: سپاهان به دنبال ايجاد موقعيت با استفاده از بازيکنان سرعتي بود که در يکي از آنها اسير ضد حمله شديم و پنالتي داديم.

 

ويسي: خوشبختانه بچه ها با تمام وجود بازي کردند که توانستيم 3 امتياز حساس را بگيريم و تماشاگران و مردم اصفهان را خوشحال کنيم.

 

* داوري نفت تهران- سپاهان

 

يک پنالتي به سود تيم نفت تهران اعلام نشد.

 

پنالتي تيم سپاهان و اخطار آن درست بود.

 

خطا روي مهرداد محمدي در محوطه جريمه گرفته نشد تا براي هر دو تيم يک پنالتي گرفته نشده باشد.

 

* داوري صنعت نفت آبادان- تراکتورسازي

 

يک پنالتي به سود صنعت نفت اعلام نشد.

 

نتيجه نظرسنجي

 

در پايان نظرسنجي، عليرضا بيرانوند با 49.1 درصد آرا عنوان بهترين خريد نقل و انتقالات را به خود اختصاص داد.

 

نخستين برنامه 90 در فصل 96-95 ليگ برتر ساعت 2:20 خاتمه يافت.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html